Tüp Bebek Ve Hormonlar

Tüp bebek tedavisinde kullanılan hormonlar

Düzenli adet gören kadınlar her ay tek bir yumurta oluşturmaktadırlar. Tüp bebek tedavisinde dışardan verilen hormon ilaçları ile bu sayıyı artırmak amaçlanır. Her tedavi protokolü farklılıklar gösterse de temel olarak yumurta gelişimini sağlayan ve erken yumurtlamayı engelleyen iki paralel hormon tedavisi uygulanmaktadır. Bu hormon ilaçlarının kullanımı esnasında yumurtalıkların verdiği cevabı yani yumurta gelişimini takip etmek ve gerekli durumlarda doz ayarlamalarını yapmak üzere ultrason ve kan testleri yapılmaktadır.

Hormon ilaçlarının yan etkisi var mıdır?

Tüp bebek tedavisinde kullanılan hormonların direkt olarak kalıcı yan etkileri yoktur. Bununla beraber en sık merak edilenlerden birisi hormon ilaçlarının kanser riskini artırıp artırmadığıdır. Bugüne dek yapılan hiçbir araştırma tüp bebek tedavisinde kullanılan ilaçların kanser riskini artırmadığı yönünde sonuç vermiştir.

Peki, kullanılan hormon ilaçları kilo alımına neden olur mu? Bu noktada bazı hormon ilaçlarının iştah açabilmesi nedeniyle ve oluşabilecek ödemlerle bir miktar kilo alımı gerçekleşebilmektedir. Ancak bu kilolar daha sonra verilemeyecek seviyede değildir. İlaçların kullanıldığı bu dönemde oluşabilecek psikolojik olumsuz durumlar da beslenme alışkanlığına etki edebileceğinden beslenme alışkanlığında değişiklik olabilir.

Hormon iğneleri de hassasiyete bağlı olarak kaşıntı, hafif ağrı, yanma ve tahriş, gibi şikayetlere neden olabilmektedir. Son olarak göğüslerde hassasiyet, sıcak basması ve kasık ağrısı- şişkinlik, kabızlık, sık idrara çıkma da görülebilmektedir. Ancak unutulmamalıdır ki bu yan etkiler sık görülmeyen ve çok kolay tedavi edilebilen etkiler olmakla beraber tüp bebek tedavisi sonucunda oluşabilecek gebeliğin şansını oldukça artırması açısından tolere edilebilir niteliktedir.