Tüp Bebek Tedavi Süreci

Tüp bebek tedavisi birçok işlemin uygulandığı bir süreç olarak ön plana çıkmaktadır. Her çiftin kısırlık nedeni ve genel sağlık durumu farklı olduğu için tedavinin de çiftlere özel planlanması gerekmektedir. Bunun yanı sıra genel bir tüp bebek sürecinden bahsetmek mümkündür.

Normalde kadınlarda her ay 1 adet yumurta üretilmektedir. Ancak tedavide başarı şansını artırmak için ilk olarak yumurtalık uyarıcı hormon tedavisi uygulanır. Bu sayede birden çok yumurta hücresi elde etmek mümkündür.

Yumurta hücreleri yeterli olgunluğa ulaştığında folikül uyarıcı hormon uygulanır ve yumurtalar tam olarak olgunlaştığında, henüz salınmadan özel bir işlemle toplanır.

Döllenme ve Transfer Aşaması

Yumurta toplama işlemiyle aynı gün baba adayından sperm örneği alınmaktadır. Sonrasında ise sperm örneği saflaştırılarak yumurta hücreleriyle kültür ortamında bir araya getirilir. Bu şekilde döllenme gerçekleşmektedir.

Bazı erkek kaynaklı kısırlık durumlarında ise sperm hücresi uzmanlar tarafından yumurta hücresinin içerisine yerleştirilmektedir. Döllenme gerçekleştikten sonra ise seçilen kaliteli embriyolardan çiftlere özgü koşullar değerlendirilerek 1 ya da 2 tanesi transfer edilmektedir.

Yumurta toplama işleminden yaklaşık 5 - 6 gün sonra transfer gerçekleşir. Döllenen hücreler genellikle 5. günde blastokist evresine gelmektedir. Bazı çiftler için transfer öncesi genetik testlerin uygulanması gerekmektedir.

Bu testler de elde edilen blastokistlerden alınan hücre örnekleriyle gerçekleştirilmektedir. Ülkemizde bir seferde en fazla 2 tane embriyo transfer edilebilmektedir. Bu nedenle çiftler çoğul gebelik endişesi duymadan tüp bebek tedavisinden yararlanabilirler.

Transfer Sonrası

Embriyo transfer işlemi son derece kolay bir şekilde gerçekleşmektedir ve sonrasında çiftlerin evlerine gitmesine herhangi bir sakınca yoktur. Transfer işlemi Pap smear testine oldukça benzer bir şekilde gerçekleştirilir.

Transfer sonrasında anne adaylarının ilk 24 saatte zorlu fiziksel aktivite yapmamaları tavsiye edilir. Tüp bebek tedavisi çiftler için aynı zamanda duygusal açıdan da karmaşık bir tedavidir. En zorlu süreçlerinden birisi de transfer sonrasından gebelik testine kadar beklenen süredir.

Bu sürede anne adayının sağlıklı beslenmesi ve genel sağlık durumuna dikkat etmesi tavsiye edilir. Embriyo transferinden yaklaşık 12 gün sonra hamilelik testi gerçekleştirilmektedir.

Tedavisi başarılı sonuçlanan çiftlerde gebelik takibi süreci başlamaktadır. Tedavinin başarısız sonuçlanması bir son anlamına gelmez. Birçok çift ikinci, üçüncü hatta daha sonraki tüp bebek denemelerinde çocuk sahibi olabilmektedir.

Youtube Kanalıma Abone Olup Konu İle İlgili Daha Detaylı Bilgi Alabilirsiniz.