Tüp Bebek Kararı Nasıl Alınır?

Tüp Bebek Kararı Nasıl Alınır?

Gebe kalınamadığı durumlarda genel olarak ilk olarak başvurulan yöntem aşılama tedavisidir. Aşılama yönteminden beklenen sonuç alınamadığında ise başarı oranı daha yüksek olan tüp bebek tedavisi yoluna gidilir.

Rahim, tüpler ve yumurtalıklardan herhangi birinde bir aksama olduğu takdirde gebelik şansı da ortadan kalkabilmektedir. Anne ve baba adayı bir bütün olarak ele alındığında bunlardan herhangi birince bir aksama söz konusu ise doğal yollardan gebeliğin oluşması zorlaşır ve bu durumda en sık başvurulan yöntem tüp bebek tedavisidir.

Tüp Bebek Tedavisi Kararı Nasıl Alınır?

Özellikle anne adayının yumurta rezervinde azalma varsa veya tüpleri tıkalıysa bu durumlarda zaman kaybetmeden tüp bebek tedavisi uygulanması gerekmektedir. Tüp bebek kararı alınırken bir diğer önemli durum ise anne adayının yaşıdır. 40 yaşına dek gebe kalınmadıysa ve diğer yöntemlerden başarılı sonuçlar elde edilemediyse bu noktada en önemli alternatif tüp bebek tedavisidir.

Kanser tedavisi nedeniyle sperm ya da yumurtaların dondurulduğu durumlarda da tüp bebek tedavisi kararı almak en başarılı sonuçların doğmasını sağlayacaktır.  Erkek ya da kadının kromozomlarında yapısal ya da sayısal problemlerin olması durumunda da tüp bebek yöntemiyle geliştirilen embriyolardan kromozom problemi olmayan embriyo seçilerek canlı doğum olasılığı artırılabilmesi, tüp bebek yöntemi kararı alınmasında isabetlidir.

Aşılamadan Sonuç Alınamaması ve Düşük Sperm Sayısı

Erkeklerde sperm sayısı 1 mililitrede 5 milyon ve altında ise de tüp bebek kararı almak doğru bir seçenek olacaktır. Ayrıca sperm ileri hareketliliği sperm yüzdesinin %10 ve altında ise, sperm morfolojisi yetersizse ve azospermide de tüp bebek tedavisi ile gebelik şansı yükseltilebilmektedir.

Tüm bunların yanında aşılama tedavisinden 2 veya 3 kez sonuç alınamadığı durumlarda,  ve anne ve baba adayının gen hastalıkları açısından taşıyıcı olması durumlarında da tüp bebek tedavisi kararı alınarak başarılı sonuçlar elde edilebilmektedir.