Sperm Chip

Aşılama, sperm enjeksiyonu ve invitro fertilizasyon işlemlerinde kullanılan sperm seçme ve hazırlama yöntemi olan sperm chip, hasarlı spermlerin ayrıştırılarak, kaliteli spermlerin seçiminin yapılabilmesini sağladığı için tüp bebek tedavisinde oldukça önemli bir yer tutar.

Döllenme başarı oranında oldukça kayba neden olan sperm hücrelerindeki DNA hasarlarına karşın, sperm chip ile DNA yapısı en uygun spermler kolaylıkla seçilebilmektedir. Peki, sperm DNA fragmantasyonu neden olur? Bunun ilk nedeni sperm yapımı aşamasındaki hücre ölümü ya da anomalileridir. Sperm hücresinin kanallardan taşınırken sperm DNA kırıklarının oluşması ve kemoterapi, radyoterapi ile çevresel toksinler de sperm DNA’sına zarar verebilmektedir.

Sperm Chipin Avantajları Nelerdir?

Özellikle erkeğe bağlı başarısız tüp bebek denemeleri sonrasında önerilen sperm chip, sperm sayısının az olmasına rağmen gebelik şansını artırması açısından oldukça değerlidir.

Sperm chip teknolojisi ile yapılan tüp bebek tedavilerinde gebelik elde edilme olasılığının yüksek olmasının ve bu gebeliklerin sağlıklı olmasının nedeni spermlerin seçilmesi aşamasında, başarılı bir şekilde en yüksek kaliteli spermlerin seçilebilmesidir. DNA hasarı olmayan spermlerin seçilebilmesiyle, DNA yapısı kaliteli olan spermler rahme daha kolay tutunarak gebelik şansını artırmaktadır.

Tüp bebek tedavisinin yanında mikroenjeksiyon ile sperm sayısı yetersiz olan durumlarda da gebelik şansını yükselten sperm chip tekniği, diğer yardımcı üreme tedavileriyle karşılaştırıldığında daha yüksek başarı oranına sahiptir.