Retrograt Ejekülasyon

Retrograt ejekülasyon; boşalma yani ejekülasyon esnasında meninin idrar kanalından penis yerine geriye yani retrograt denilen idrar kesesine kaçmasına denir.

Normal şartlarda orgazm sırasında sperm kanalı yoluyla prostat bezine gelen spermler burada prostat bezinin ürettiği sıvılarla birleşerek meni oluşur. Bu meni idrar kanalı yani üretraya geçerek penis ucuna ulaşır ve boşalma olur. İdrar kanalında geçen spermlerin mesane yani idrar kesesine geçmesi, mesane boynundaki kasların kasılmasıyla önlenir. Aynı kaslar idrarın mesane içinde kalmasını da sağlar. Ancak retrograt ejekülasyon durumu, buna engel olur.

Retrograt Ejekülasyonun Nedenleri Nelerdir?

• Parkinson hastalığı,
  • Şeker hastalığı,
  • Omurga yaralanmaları,
  • Multiple skleroz gibi sinirleri etkileyen hastalıklar,
  • Yüksek tansiyon, depresyon tedavisinde kullanılan bazı ilaçlar,
  • Prostat büyümesi,
  • Testis kanseri ya da mesane boynu ile ilgili ameliyatlar retrograt ejekülasyona yol açabilmektedir.

Retrograt Ejekülasyon ve Kısırlık İlişkisi

Cinsel ilişki sırasında boşalmanın olmaması gebeliğe engel olacaktır.

Tedavi için mutlaka üroloji uzmanına başvurmak gereklidir. Tedavide idrar kesesi boynundaki kasların çalışmasını sağlayan ilaçlar verilebilir.

Tedaviye cevap vermeyen vakalarda idrar kesesine kaçan spermlerin sayısı yeterliyse bu spermler idrar kesesinden toplanarak özel yöntemlerle yıkama yapıldıktan sonra aşılama yapılır. Sperm sayısı yeterli değilse de, bu spermlerle tüp bebek uygulaması yapılması alternatif olabilir.