Rahimin Uyarılması

Rahimin Uyarılması – Gebelik Aşısı

Rahim iç zarının uyarılması embriyonun daha iyi tutunarak gebelik şansının artırılması açısından önemli bir işlemdir. Bunu sağlamak için de uygulanan en başarılı yöntem gebelik aşısıdır. Bu aşı ile canlı bebek doğma şansı artırılırken bu yöntemi rahim iç zarı ince olan hastalara uygulamak daha uygundur.

Gebelik Aşısı Öncesindeki Süreç Nasıldır?

Aşıdan 2-3 hafta öncesinde hastaya bağışıklık sistemini uyaran ilaç verilerek tedavi süreci başlar. Sonrasında kandan rahim iç zarını onaracak hücreler ayrılarak laboratuvar ortamında çoğaltılır ve büyüme faktörleri ile hormonların salgılanması sağlanır.

Embriyolar sağlıklı olarak gelişse dahi, özellikle rahim iç zarı problemleri sebebiyle tutunabilmeleri mümkün olamamaktadır. Rahim iç zarındaki incelme, yapışıklık, polip, miyom ve iltihap gibi olumsuz durumlar muayene edilerek var ise ameliyat ile ortadan kaldırılmalıdır. Bundan sonra halen tutunma gerçekleşmeyerek düşük oluşuyorsa gebelik aşısı tercih edilmektedir.

Gebelik Aşısı Nasıl Uygulanır?

Gebelik aşısı; hastadan yumurta toplama gününde alınan kendi onarıcı hücrelerin ayrıştırılarak özel kaplarda çoğaltılması, sonrasında ise destekleyici bazı hormon ve faktörlerin eklenmesiyle elde edilen sıvıdır. Toplanan yumurtaların spermlerle döllenmesinden sağlanan embriyolardan en iyileri seçilerek transfer gününe gelinir.

Embriyoların rahime transferinden önce ultrason ile belirlenen en kalınlaşmış yere, rahim ağzı yıkandıktan sonra gebelik aşısı rahim içine verilir. Gebelik aşısı yapılmış rahim içine transfer edilen embriyolar, daha yüksek yüzde ile tutunarak gebelik şansını buna paralel artırmaktadır.