Miyom ve Kısırlık

Her 100 kadından 20’sinde görülen miyomlar, rahim ve rahim ağzındaki kas tabaksında kontrolsüz büyüme sonucunda ortaya çıkan tümörlerin genel adıdır. Tümör pek çok insan için kanser anlamına gelse de miyomlar genellikle iyi huyludurlar. Binde 1 oranında kanserleşme ihtimali olan bu oluşumların yakından takip edilmesi ve tedavi edilmesi ise önemlidir.

Miyom Kısırlığa Neden Olabilir mi?

Miyomlar kısırlığa neden olabilir. Adet döngüsü miyomlara bağlı olarak bozulabilir ayrıca rahimdeki yapısal bozukluklar da yumurtanın döllenmesine engel teşkil edebilir. Miyomların rahim bölgesinde yapısal bozukluk oluşturması döllenen yumurtanın tutunmasına da engel olabilir. Miyom sorunu olan kadınların hamile kalma ihtimali azalır. Buna ek olarak miyoma bağlı erken doğum ve düşük ihtimallerinin de arttığı gözlemlenmiştir.

Tubal Faktörlere Bağlı Kısırlıkta Miyomların Etkisi

Kadına bağlı infertilite vakalarında tubal faktörlere bağlı infertilite oranı oldukça yüksektir. Miyomlar eğer yumurtalık tüplerine yakın bölgelerde yer alıyorlarsa tubal faktörlere bağlı kısırlığa neden olabilirler. Kadınlarda iki yumurtalık tüpü bulunur. Eğer miyomlar tek bir tüp yakınında yer alıyorsa gebelik ihtimali vardır. Ancak iki tüpün açık olması durumundaki gebe kalma yüzdesine göre oran çok daha düşüktür. Miyomlara bağlı olarak iki tüpte tıkanmışsa tüp bebek tedavisi, miyom cerrahisi gibi seçeneklerin değerlendirilmesi gerekir.

Miyom Belirtileri Nelerdir?

Miyom düzenli jinekolojik muayene yaptırmayan kadınlar için erken teşhis edilmesi zor bir sorundur. Miyomlar genellikle ağrılı kanama ile kendilerini gösterirler. Pek çok kadın ağrılı ve şiddetli kanamanın adet döneminde normal olduğunu düşündüğünü için bunu bir sorun olarak görüp doktora danışmaz. Bu da miyom sorununun artmasına ve teşhis edilememesine neden olur. Kanamaya ek olarak sürekli yorgunluk hissi, kabızlık, gaz ve hazımsızlık sorunu, karın bölgesinde şişlikler, sık idrara çıkma gibi belirtilerin nedeni miyomlar olabilir. Miyomların. Bulunduğu bölgeye göre cinsel ilişki sonrası ağrı ve kanama da meydana gelebilir.