Histeroskopi

Histeroskopi; rahim ağzının genişletilerek rahim içinin sıvı ile doldurulmasıyla histeroskopun rahim içerisinde ilerletilerek rahim iç tabakası ve döl yatağının durumunun incelenebilmesini sağlayan bir yöntemdir. Tanısal ve operatif olarak ikiye ayrılan histeroskopi, genel ya da lokal anestezi ile yapılabilen ve son dönemde özellikle rahim operasyonlarında sıklıkla kullanılan bir tekniktir.

Histeroskopi nasıl uygulanır?

Histeroskopinin operasyonel kısmına verilen isim olan operatif histeroskopi ile rahim içi yapışıklıklar, miyomlar ve polip gibi yapılara müdahale etmek mümkün olmaktadır. Histeroskopi esnasında müdahale şansı tanıyan bu yöntemle operasyon sırasında meydana gelebilecek yapışmaların önüne geçmek adına rahime kateter veya spiral yerleştirilebilmektedir. Daha önce diğer yöntemler ile çıkarılamayan rahim içi araçların çıkarılabilmesine olanak tanıyan bu teknik, özellikle ipi görülemeyen ve rahim içerisine kaçan spirallerde de son derece etkilidir. Yaklaşık 10 ila 20 dakika süren bu işlem sonrası aynı gün taburcu olunabilmektedir.

Histeroskopi sonrası süreç nasıldır?

Histeroskopi sonrasında bazı olumsuz durumların yaşanabilmesi son derece normaldir. Bunların başında vajinal akıntıda artış, vajinal kanama ya da karın ağrısı gelmektedir. Ancak ağrılar, ağrı kesici ilaçlar ile kolay bir şekilde kontrol altına alınabilmektedir. Bazı durumlarda ise histeroskopi sonrasında doktorlar cinsel ilişkiden uzak durma yönünde tavsiye verebilmektedir.

Kesinlikle uzmanlar tarafından uygulanması gereken bu işlem, aksi takdirde % 1 gibi bir yüzdeyle anormal kanamaya veya rahim delinmesine sebebiyet verebilir.