Düşükleri Önlemede Kan Sulandırıcı

Düşükler, pıhtulaşma ve kan sulandırıcı

Bebek ve anne arasındaki beslenme, kan alışverişi plasentadaki kılcal damarlarla gerçekleşir.  Pıhtılaşma eğilimi hastalığı olanlar gebe kaldıklarında bu kılcal damarlarda çok küçük pıhtılar oluşur ve tıkanma yoluşur. Bu durum bebeğin beslenmesini ve dolayısıyla da gelişimini bozar ve sonunda düşük gelişebilir.

Pıhtılaşma tanısı nasıl konur?

Pıhtılaşma eğilimi şüphesi olan hasta ilk olarak bir hematolog tarafından değerlendirilmelidir. Bu tür hastalıkların tanısı kan testleri ile konulabilmektedir. Tekrarlayan düşükleri olan kadınlarda aPTT, antikardiyolipin antikorlar, Lupus antikoagülanı gibi testlerin de yapılması gereklidir.

Antitrombin III eksikliği, Protein S eksikliği, Protein C eksikliği, Faktör V Leiden,  MTHFR mutasyonu, protrombin gen mutasyonu ve trombofili pıhtılaşma eğilimi yaratabilen rahatsızlıklardandır.

Tedavisi nasıldır ve kan sulandırıcı kullanılmalı mıdır?

Pıhtılaşma eğilimi için yapılacak testlerin detaylıca hematolog tarafından kararlaştırılıp değerlendirilesi şarttır. Çünkü bu hastalıkların hepsi düşüklerden aynı derecede sorumlu değildir. Hangisine ne tedavi uygulanacağı bir yandan saptanan hastalığa bir yandan da hastanın daha önce pıhtılaşma ile ilgili bir olay yaşayıp yaşamadığına bağlıdır.

Pıhtı oluşumuna engel olan ilaçlarla sağlıklı bebek sahibi olmak mümkündür. Ancak tekrarlayan düşüklerde altta yatan neden her zaman pıhtı sorunu değildir. Anneye ve bebeğe ait pek çok başka nedenle de tekrarlayan düşükler olabilir. Bu nedenle nasıl bir yol izleneceği ve hangi tip hastalıkta hangi tür tedavi verileceği her hastanın kendi özelliklerine göre kararlaştırılmalı ve kadın doğum uzmanı ile hematolog işbirliğiyle yürütülmelidir.