Dış Gebelik Sonrası Hamilelik Mümkün mü?

Dış Gebelik Sonrası Hamilelik Mümkün mü?

Sağlıklı bir gebelik oluşması için döllenen yumurtanın rahim içindeki endometriyum tabakasına tutunması gerekir. Döllenen yumurtanın rahim dışında herhangi bir yere, genellikle de fallop tüplerine tutunması “dış gebelik” veya “ektopik gebelik” olarak adlandırılır.

Dış gebelikte tipik gebelik belirtileri yaşanabilir ancak bu duruma işaret eden spesifik semptomlar da vardır. Baş dönmesi ve bayılma, vajinal kanamalar, keskin ağrılar, sindirim sisteminin çalışmasında sorunlar ve rektal basınç dış gebelikte yaygın görülen belirtiler arasında yer alır. Dış gebelik tedavisi dış gebeliğin teşhis edildiği dönem ve embriyonun tutunduğu organlardaki komplikasyonlar doğrultusunda hasta özelinde belirlenir. Bu kapsamda ilaç tedavisi, laparoskopik veya açık cerrahiler gündeme gelebilir.

Dış gebelik geçiren kişilerin yeniden hamile kalıp kalamayacakları ile ilgili kaygıları olması oldukça normaldir. Dış gebelik geçmişi olan kişilerde dış gebelik görülme ihtimali diğer kişilere oranla daha fazla olmaktadır. Yine de dış gebelik geçirmiş olmanın yeniden hamile kalmaya engel olmadığı da bilinmektedir. Dış gebelik geçmişi olan kadınlar da, uygun şartları sağladıkları takdirde sağlıklı bir hamilelik yaşayabilirler.

Dış Gebelik Sonrası Hamile Kalınabilir

Dış gebelik sonrası hamile kalınabilir, ancak yeniden gebelik için en az 3 ay beklenmesi önerilmektedir. Bu süre dış gebelik için uygulanan tedavi şekline göre değişiklik gösterebilir. Örneğin açık ameliyat söz konusu olduğunda 4-6 ay beklenmesi, laparoskopik cerrahi gerçekleştiyse 2 adet döneminin geçmesinin beklenmesi uygun olacaktır. Doğru zaman uzmanlar tarafından hasta özelinde belirtilebilir.

Dış gebelik tedavisi ilaçla yapıldığında veya tüpler korunarak laparoskopik cerrahi gerçekleştiğinde; fallop tüplerine zarar gelmeyeceği için gebelik sorunsuz bir şekilde meydana gelebilir. Tüplerde ileri derecede tıkanıklık varsa ve tüplerden bir tanesinin alınması gerekiyorsa; geriye kalan tüp sağlıklı olduğu takdirde gebelik bu durumda da doğal yollarla oluşabilir.

Dış gebelik art arda tekrar ettiğinde her iki tüpte tıkanıklık olması durumu ile de karşılaşılabilmektedir.  Nadir de olsa bazı kişilerin her iki tüpünde tıkanıklık ve yırtılma gibi komplikasyonlar oluşmakta ve cerrahi ile tüplerinin alınması gerekebilmektedir. Tüpler olmadığı için doğal yolla gebelik oluşumu söz konusu olmaz. Ancak bu durumda da tüp bebek tedavisi ile gebe kalınma şansı bulunmaktadır.