Aşılamada Başarı Oranları

Korunma teknikleri kullanılmadığı halde düzenli ilişkiye giren çiftlerin gebelik oluşmaması sonucu başvurduğu yöntemlerden biri de aşılama.

Peki ama aşılamanın başarı seviyesi nedir?

Aşılama Başarı Oranı ve Etkenleri

Doğal yollardan gerçekleşen gebelik sürecinin bir tekrarı olan aşılama prosedüründen beklenen başarı oranı yaklaşık olarak yüzde 10 ila 15 civarındadır. Bu yüzdeyi gören ve düşük bulan çiftler, genel itibarı ile aşılamayı tercih etmeyerek direkt tüp bebek tedavisine geçmek isterler. Fakat aşılama işlemindeki birikimsel başarı seviyesi ise 3 aşılama sonucunda ortalama olarak yüzde 50 civarındadır. Şöyle ki; 10 çifte 3 kez aşılama uygulandığında 3. aşılama sonucunda 5 çiftin gebelik elde ettiği görülmektedir. Bu çiftlerden kimi ilk denemede, kimi 2. denemede kimi de 3. denemede amaca ulaşmaktadır. Böylece kümülatif yani toplam başarı seviyesi %50 olarak hesaplanmaktadır.

Özellikle anne adayının yaşı genç ise, çiftin çocuk istek zamanı 4 senenin altındaysa, tüplerle alakalı sorun yoksa ve baba adayının sperm niteliği iyiyse aşılama prosedürü tercih edilmelidir. Bunlara ek olarak sperm adedi 1 mililitrede 5 milyon ve üzeri olan baba adaylarında da başarı seviyesi yüksektir.

Aşılama Sonrası Süreç

Aşılama yaklaşık olarak 10 dakika süren ve ağrısız bir süreçtir. Anne adayı işlemden yaklaşık yarım saatlik bir dinlenme sonrası günlük yaşamına dönebilir. Cinsel yaşamda herhangi bir kısıtlamaya mani olmayan bu işlem sonrası gebelik neticesi alınmazsa tüp bebek tedavisine geçilebilir.