Aşılama Tedavisinin Aşamaları Nelerdir?

Tüp bebek tedavisine kıyasla aşılama tedavisinde hedef, çoğul gebelik riskini ortadan kaldırmak adına maksimum 3 adet yumurta hücresinin büyümesini sağlamaktır. Adet döneminin 2. veya 3. gününde başlanan tedavi, kullanılan hap veya iğne formundaki ilaçlar sayesinde aynı anda hızla birden çok çok yumurtanın büyümesini sağlar.

Aşılama Süreci Nasıldır?

Enjeksiyonlarda vücudun yumurta hücrelerini büyütmek amacıyla ürettiği hormonun benzeri varken, ilaçlar ise bedenin ürettiği hormon sayısını artırmaya yarar. Haplarının bitiminden 2-3 gün sonra anne adayı ilk kontrole çağrılır. İğne tedavisi ise 4 ila 5 gün sürer ve anne adayı bitimden ultrasona çağrılır. Kontrollerin hedefi yumurtanın içerisinde var olduğu folikülün gelişiminin takip edilmesi, çapının artışının izlenmesidir.

Ultrason kontrollerinde yumurtalıkların tepkisine göre kullanılan ilaçların dozu belirlenir. Folikül çapı belirli bir adıma (17-20 mm) ulaşınca yumurta çatlatma iğnesinin yapılması gerekir. Yumurta çatlatma iğnesi gebelik hormonu içerir ve folikülün çatlayarak içindeki yumurta hücresinin tüpe geçip gitmesini sağlamak amacıyla yapılır. Böylece yumurtlama zamanı doktorun müdahalesiyle belirlenmiş olur.

Yumurta çatlatma iğnesi gerçekleştirdikten sonra yumurta hücresi 36 saat içerisinde kendisini çevreleyen su keseceğinden kopup, yumurtalıktan ayrılarak tüpün içine geçer. İğne gerçekleştirdikten sonra 24-36 saatlik sürede ise aşılama prosedürü yapılır. Yani yumurta çatlatma iğnesi verildikten aşağı yukarı 36 saat sonra çift kliniğe beklenir ve baba adayından alınan sperm örneğinden seçilen hareketli spermler bir kateter sayesinde rahim içine bırakılır. Aşılama işleminde spermler direkt rahim içine bırakıldığı için rahim ağzındaki olabilecek olan engellerle karşılaşma riski de ortadan kaldırılmış olur.

Aşılama İşleminin Avantajları Nelerdir?

Aşılama işleminin, gebe kalabilme sürecinde bazı avantajları vardır. Bunlardan ilki yumurtlama süresini belirleyebilmek ve sperm ile yumurtanın karşılaşma ihtimalini çoğaltmaktır. Kateter sayesinde direkt rahim içerisine yerleştirilme işlemi olduğu için rahim ağzında karşılaşabilecek engeller de ortadan kalkmış olur. Ayrıca yumurtalıklarda hızla birden çok yumurtanın gelişmesini sağladığı için gebelik şansını katlamaktadır.