AMH Hormonu Nedir?

AMH Hormonu Nedir?

AMH Hormonu, tam açılımı ile Anti Müllerian Hormon; kadın kaynaklı infertilite araştırmasında yumurtalık rezervleri hakkında önemli bilgiler sunan protein yapısında bir hormon olarak tanımlanabilir.

AMH hormonu hem erkeklerde hem de kadınlarda bulunmaktadır. Anne karnında salgılanmaya başlanan bu hormon üreme organlarının sağlıklı gelişiminde önemli bir role sahiptir.

Bebek erkek olduğunda AMH hormonu yüksek oranda salgılanır ve böylece dişi üreme organlarının gelişimini engeller. Erkeklerde başlangıçta yüksek olan AMH seviyesi ilerleyen dönemde azalırken, kadınlarda bu süreç tam tersi şekilde işler. Bebekte dişi genleri olduğunda AMH düşük oranda salgılanır. Ancak bu hormon dişi üreme sisteminde, ergenlik döneminden sonra farklı bir role sahip olur.

Ergenlik döneminden menopoz döneminde dek AMH yumurta hücrelerini oluşturan bezlerden salgılanır. Ne kadar çok yumurta varsa AMH oranı da o denli yüksek olur. Menopoz dönemine yaklaşırken ve yumurta rezervleri azalmaya başladığında ise AMH düzeyinde belirgin bir azalma meydana gelir. AMH hormonunun bu değişim grafiği AMH testleri ile kadınlarda doğurganlık seviyelerinin değerlendirilmesini sağlar.

AMH hormonu seviyelerinin ölçümlenebilmesi için AMH hormonu testine ihtiyaç duyulur. Test için özel bir hazırlık gerekmemekle birlikte kadınların menstrual dönemde olmaması gerekir.

AMH Hormonu Testi Hangi Durumlarda Yapılır?

AMH hormon testi farklı durumlarda gündeme gelebilir. AMH hormon seviyesinin ölçümlendiği bu teste;

• Tüp bebek tedavisine başvuran anne adayının yumurtalık rezervlerinin değerlendirilmesi,
  • Tüp bebek tedavisi başarı oranının belirlenebilmesi,
  • Gebelik için uygun zamanın tespit edilmesi,
  • Yumurtalık kanseri tedavilerinin sonuçlarının değerlendirilmesi,
  • Polikistik Over Sendromu ve Prematür Over Yetmezliği tanısı,
  • Geçirilen hastalıklar nedeniyle yumurta rezervinin etkilenip etkilenmediğinin tespit edilmesi,
  • Erken menopoz nedenlerinin belirlenmesi,
  • Çocuklarda erken veya geç ergenlik durumlarının belirlenmesi gibi durumlarda ihtiyaç duyulabilir.